Het dagboek van Bridget Jones

Rank 5557 Gelezen 362 Aan het lezen 7 Wil ik lezen 45 Favoriet 25 Recensies 3
Literatuur & Romans Lijsten 3 Spots 3   Topics 0
Het dagboek van Bridget Jones vertelt over het vrolijke leven van een jonge werkende vrouw en haar strijd tegen de overmatige consumptie van alcohol en calorieën, tegen de verleiding van de sigaret en tegen het allesoverheersende verlangen naar de Enige Echte, de ware man. Bridget Jones is inmiddels een begrip geworden: de blunderende Bridget, haar trouwe vriendinnen en de vrouwen die op haar toekomstige minnaar azen, groeiden uit tot iconen van de eenentwintigste eeuw.

Helen Fielding woont en werkt in Londen. Haar romans Het dagboek van Bridget Jones en Bridget Jones: het nieuwe dagboek verschenen in veertig landen en er werden miljoenen exemplaren van verkocht. Ook de verfilmingen van de boeken, met in de hoofdrollen Renée Zellweger, Hugh Grant en Colin Firth, waren wereldwijd een doorslaand succes. In 2013 verscheen het nieuwe dagboek, Bridget Jones: Mad About the Boy.

Vertaalde pockets
Pockets literaire fictie