#dagdicht

#dagdicht

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Toen Fred Marree (1952) eind 2016 kennismaakte met het fenomeen dagdicht, een vierregelig gedichtje, was hij gelijk verkocht. Sindsdien schrijft Fred vrijwel dagelijks een dagdicht. Deze worden door hem gepost op Twitter en Instagram als #dagdicht en #instadicht. Zo heeft deze dagdichter als @fredmarree al honderden dagdichten via de sociale media gepubliceerd.

“Soms is het gewoon flauwekul, maar de vierregelige dagdichten worden ook ingegeven door dagelijkse voorvallen zoals persoonlijke ervaringen, de actualiteit, mijn stad Rotterdam en veel meer”, vertelt Fred. “Door te spelen met woorden ontstaat het dagdicht. En ja, het ene dagdicht is het andere niet en het ene dagdicht oogst meer ‘likes’ dan het andere.”

Enthousiaste sociale media volgers suggereerden om zijn dagdichten in een boekje uit te geven. Fred Marree: “Het grote voordeel is dat met deze bundel honderden dagdichten zijn ‘gered’ van de vluchtige sociale media en nog eens makkelijk na te lezen.”
De bundel #dagdicht past zeker in alle boekenkasten en is bovendien leuk om te krijgen en misschien nog wel leuker om weg te geven...

portretfoto: Peter Schmidt | omslagfoto: Fred Marree

Poëzie