U bent dood, sorry!

U bent dood, sorry!

Fred Marree (1952) is een geboren en getogen Rotterdammer. In het Rotterdamse was hij vooral bekend als directiewoordvoerder en persvoorlichter van de gemeente Rotterdam. Veel mensen kennen deze rasechte Rotterdammer ook van zijn rondleidingen door de monumentale Maastunnel. In 2018 verscheen zijn bundel #DAGDICHT.

In 2017 werd Fred Marree door de gemeente Rotterdam opgebeld met een opmerkelijke mededeling: "U bent dood, sorry!" Het bleek een ambtelijke fout van zijn eigen gemeente met een lange, lange staart. Zelfs na drie jaar keek hij bij MijnOverheid.nl zijn eigen dood opnieuw in de ogen. Er zijn zelfs Kamervragen over deze zaak gesteld. Voor Fred was toen de tijd rijp om zijn verhaal op te schrijven.

Hij begint zijn verhaal met een inkijkje over leven met dementie van zijn hoogbejaarde neef en nicht. Fred was getuige van de zorg en de liefde die hen tot het laatst toe bleef verbinden. Toen zijn nicht overleed, stond Fred in de overlijdensakte met alle gevolgen van dien.

Geschiedenis & Politiek
Historische biografieen
Mijnbestseller.nl
18 november 2021
18 november 2021

Reacties op: U bent dood, sorry!