Dagresten

n haar literair debuut wordt Elisa Candela geraakt door schoonheid en verstilling in het leven van alledag. Kleine dingen, die voor ieders voeten liggen, merkt zij op. Ze vangt ze in een beeld en dan in woorden: het veranderende licht net voor zonsondergang, de krolse kuren van de kat, de wilskracht van een enkele roos tussen de houtstapel. Eenvoudige, schijnbaar nietszeggende
aangelegenheden verheft zij door intense waarneming tot klein en groot geluk. Ook haar gezin, familie en vrienden passeren meermaals de revue.
In een zuivere taal, niet zelden met een twist van haar verbeelding, schrijft Elisa Candela haar waardering neer voor datgene waaraan wij veelal blindelings voorbijgaan.

Dagresten is een bundeling poëtische vignetten die vertederen, doen glimlachen en soms schaterlachen, maar bovenal prikkelen om wat vaker even halt te houden.

Is Dagresten het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Dagresten