Dan weet je wel hoe het zit

Dan weet je wel hoe het zit

Dan weet je wel hoe het zit speelt zich af in een verzekeringsbedrijf in het Zagreb van de jaren tien. Pesten op de werkvloer, nepotisme en vriendjespolitiek zijn aan de orde van de dag. De hoofdpersoon Veronica wordt door een neef binnengehaald, maar gaat bijna ten onder aan de werkdruk, onheuse bejegening door haar bazen, machocultuur en slecht management. Ook haar eigen ambitie en werkethos spelen haar parten.
Als een stelselmatige verzekeringsfraude door middel van een piramideconstruct ontdekt dreigt te worden, volgt een bedrijfsovername en verlaten de ratten het zinkende schip. Gerechtigheid komt langzaam maar zeker.

Tajana Obradovi? (1971) is een Kroatische schrijfster, journaliste, columniste en uitgeefster. Tot aan de jaren negentig van de vorige eeuw oogstte ze succes als tophardloopster. Daarna werd ze actief in de sportjournalistiek en de uitgeefwereld. Tegenwoordig is ze lid van het Kroatisch olympisch comité.
Sinds 2011 verschijnt haar proza in literaire tijdschriften en op de radio. Tot op heden heeft ze drie romans gepubliceerd waarvan dit de tweede is.
Met haar uitgeverij Funditus geeft ze een platform aan minder bekende en beginnende schrijvers in Kroatië.
Literaire thriller
KLIN