Daniel

Over geloof en twijfel?
Daniël
Axel Bouts
Geachte lezer,
Vijftien jaar was ik, Daniël Beltsazar, toen ik voor de eerste keer het grootse panorama van de stad Babel zag. Het paleis van de Babylonische koning Nabukadnezar zou mijn thuis worden. Als beschermeling van de koning speelde ik een bemiddelingsrol tussen het joodse volk en de ‘bezetter’.
Babel shockeerde me – hoe vrij ging men om met seksualiteit! Babel confronteerde me – hoe vreemd toch dat het scheppingsverhaal van de Babyloniërs zo goed geleek op dat van mijn eigen joodse religie. Babel voedde mijn twijfels – was God mijn herder?
Nu ik de dood voel naderen, wil ik mijn geschiedenis aan het papier toevertrouwen. Zonder franjes of verzinsels, waarde lezer, want in het Boek Daniël hebben ze een loopje met de werkelijkheid genomen. Neem en lees in naam van de waarheid.
Daniël Beltsazar
Is er een God? Laat Hij zich in met de mens? Op welke wijze? Deze vragen kleven Axel Bouts op de ziel. Daniël is een bijzonder knappe filosofische parabel met eigentijdse knipoogjes. Bij Davidsfonds/Literair verscheen o.m. Gelieve de familie te volgen, Mise-en-scène, Broers en zussen.

Is Daniel het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Daniel