Dansen in de hemel

Dansen in de hemel

Gelezen 301 Aan het lezen 5 Wil ik lezen 90 Favoriet 23 Recensies 28
Literatuur & Romans Artikelen 3 Lijsten 2   Topics 0
DANSEN IN DE HEMEL MICHAEL PILARCZYK

DANSEN IN DE HEMEL is het aangrijpende verhaal over twee mensen die worstelen met liefde en dood in een decor van glamour, geldwolven en grootheidswaan. Een actuele roman over verlangen, geld, geluk en echte liefde. Een zoektocht naar onze eigen waarheid.

Mishka Kamadev is een romanticus met een te groot verlangen naar passie, roem en rijkdom. Voor de buitenwereld leidt hij een glamourbestaan, maar zijn innerlijk raakt verscheurd. Het ene moment is hij
The God of House Music in het nachtleven, het andere moment is hij verzorger van zijn ongeneeslijk zieke vrouw. Mishka zoekt vergetelheid in drank en pillen, stort zich in een affaire met de hartsvriendin van zijn vrouw, en op de beurs verliest hij zijn fortuin. En dan overvalt zijn oude jeugdliefde hem met een verbijsterende mededeling. Hoe legt hij alles uit aan zijn stervende vrouw?

Fragment: 'Mish, ik heb iets gezien,' zei ze. 'Het voelde als een diepe slaap waarin ik wakker was. Eerst werd alles donker, heel donker, en in dat donker ontstond een klein gaatje waar heel fel licht doorheen scheen en in die bundel van licht ontstond een opening waar ik doorheen werd gezogen. Het was geen droom, ik was in een eindeloos bewustzijn, verbonden met Het Al. En in een stilte die al het geluid had weggezogen, hoorde ik iets wat mooier was dan de mooiste muziek. Zo vreemd maar zo vertrouwd. Ik vloog door een oneindige leegte en ik merkte ineens dat er een klein meisje bij me was. In een wit jurkje zweefde ze naast me en ze hield mijn hand vast. Ze sprak tot me zonder woorden, maar haar boodschap was kristalhelder. Amor Fati, gebaarde ze. Liefde voor het noodlot, het liefhebben van het onvermijdelijke.'

Fragment: Iedereen is op zoek naar geluk, iedereen wil gelukkig zijn, maar niemand weet wat dat is, gelukkig zijn. Je kunt het niet vastpakken, het is ongrijpbaar, al kun je het soms even vasthouden. Het is onzichtbaar, toch herkennen we het als het er is, en missen we het als het ontbreekt. Het is iets en niets. Iets als een gelukkig leven bestaat niet, het hoogste geluk in ons bestaan is een aaneenschakeling van enkele geluksmomenten.

Literaire fictie algemeen
Invictus Publishing
15 mei 2014
14 november 2014

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Hebban lezer

Rauw en gevoelig

door: Daphne van Rijssel 2 likes

Drie jaar lang schreef Michael Pilarczyk tijdens een zeiltocht aan zijn debuutroman Dansen in de hemel. Het boek verscheen al gauw in de Nederlandse bestsellerlijsten en ook in de media werd er veel aandacht besteed aan het debuut van deze voormalig radio-DJ en mediaondernemer. Benieuwd waarom deze...

Reacties op: Dansen in de hemel