Dat was het dan

Hoeveel is een mensenleven waard?

Na een leven lang hard gewerkt te hebben, heeft de New Yorkse Shep Knacker eindelijk genoeg geld voor ?Het Tweede Leven?, dat hij hoopt te vinden op een tropisch eiland voor de kust van Tanzania. Zijn vrouw Glynis verzint echter al jaren een nieuwe reden waardoor ze niet hoeven te verhuizen. Shep neemt nu echter een beslissing: hij vertrekt met ?f zoner haar. Maar dan komt Glynis thuis met de boodschap dat ze kanker heeft. Het geld waar hij jaren voor gespaard heeft om zijn droom te verwezenlijken is nu hard nodig om de ziektekosten te dekken. Shep staat voor de keuze: kiest hij voor haar of voor zichzelf?
Over Dat was het dan:
?De maakbare samenleving: dat is waar het meestal om draait in Shrivers werk, waarbij ze elke keer een goed gevoel voor de tijdsgeest blootlegt? TOEF JAEGER, NCR HANDELSBLAD
Over We moeten het even over Kevin hebben:
?De fascinerendste, krachtigste en meest verontrustende roman over het moederschap die ik ooit heb gelezen. Dit boek zal je niet loslaten? TATIANA DE ROSNAY, AUTEUR VAN HAAR NAAM WAS SARAH

Lionel Shriver (1957) is geboren in North Carolina en woonde achtereenvolgens in Nairobi, Bangkok en Belfast. Tegenwoordig woont ze in Londen. We moeten het even over Kevin hebben werd bekroond met de Britse Orange Prize for Fiction

Is Dat was het dan het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Dat was het dan