Tot de dood ons scheidt

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 0
Echtgenoten Kay en Cyril, allebei gezonde, vitale vijftigers, sluiten een verbond met elkaar. Onlangs is Kays vader na tien jaar tergend langzame aftakeling (eindelijk) aan alzheimer overleden – en zo’n hulpeloos einde willen ze zichzelf, elkaar en hun eigen kinderen besparen. Over dertig jaar, op de avond van Kays tachtigste verjaardag in maart 2020, zullen ze samen zelfmoord plegen. Cyril is werkzaam als arts bij de nhs en schaft de benodigde pilletjes alvast aan, en ze gaan door met hun drukke, leuke levens in de geruststellende wetenschap dat zij het einde ervan netjes hebben geregeld. Naarmate hun gezamenlijke deadline nadert, begint er echter iets te knagen.
In een reeks uiterst vindingrijke, alternatieve scenario’s, allemaal met een onverwachte twist, schetst Shriver allerlei mogelijke, onverwachte gevolgen van het zelfmoordpact van Cyril en Kay. Met haar kenmerkende onverbiddelijke logica logenstraft Shriver de misvatting dat we ons levenseinde zelf in de hand hebben.

Atlas Contact
05 juli 2021
05 juli 2021

Reacties op: Tot de dood ons scheidt