Tegendraads

Lionel Shriver is een van de scherpste geesten van onze tijd. Een schrijver die gekoesterde platitudes en eenduidige denkwijzen fileert, in zowel haar romans als haar non-fictie. Deze bundel is samengesteld uit de vele columns, essays en opiniestukken die Shriver schreef voor gerenommeerde Engelse en Amerikaanse media. Maar ook uit toespraken zoals haar inmiddels beruchte voordracht op het literatuurfestival van Brisbane in 2016, en uit enkele ongepubliceerde stukken. Tegendraads onthult Shriver op haar meest iconoclastische, snijdende én persoonlijke, en toont haar pikante meningen over een breed scala aan onderwerpen: religie, taal, literatuur, Brexit, het schrijverschap, ziekte, de dood, en last but not least: het belastingstelsel. Elk stuk in Tegendraads weerspiegelt standpunten of gevoelens die ‘de hel en verdoemenis op mijn hoofd hebben gebracht’, zoals ze opgewekt uitlegt, en die haar meer dan eens met ‘cancelen’ hebben bedreigd, lang voordat het begrip in zwang was.

Is Tegendraads het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Tegendraads