Davidsfonds/Infodok-jeugd Zeepbellen voor Noa

Zeepbellen voor Noa
Auteur: Katrien Seynaeve, Omslagillustratie: Ludwin Schouten

Joods-palestijns conflict
De vriendschap van Yassele en Jamal is niet zo gewoon, want Yassele is joods en woont in de kibboets, terwijl Jamal een jongen is uit het aangrenzende Palestijnse dorp. Samen dromen ze van vrede.

Mijn neus raakte zijn neus. Of toch niet. De omheiningsdraad van de kibboets stond tussen ons. Alleen merkten we dat toen niet echt.

Vanaf hun eerste ontmoeting bij de omheining worden Yassele en Jamal vrienden. Heel gewoon is dat niet, want Yassele is joods en woont in de kibboets, terwijl Jamal een jongen is uit het aangrenzende Palestijnse dorp. Samen dromen ze van vrede. Van het verdwijnen van de omheining. Hun vredeswensen verpakken ze in heel speciale zeepbellen.

Als Noa, het zusje van Yassele geboren wordt, is ze meteen ook een beetje het zusje van Jamal. Door Noa wordt hun vriendschap nog intenser. Ondanks het groeiende geweld in de bezette gebieden, blijven ze fantaseren over een dorp zonder omheining. Of hun droom ook werkelijkheid wordt, blijft de
vraag...

Is Davidsfonds/Infodok-jeugd Zeepbellen voor Noa het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Davidsfonds/Infodok-jeugd Zeepbellen voor Noa