De aardappel

De goeie ouwe aardappel moest even het veld ruimen voor pasta, rijst en couscous, maar is nu volop aan een geslaagde comeback bezig. De populaire tv-chef Christer Elfving creƫerde samen met bekende sterrenchefs als Peter Goossens, Pierre Wynants, Geert Vanhecke e.a. een vijftigtal rechttoe-rechtaan gerechten met aardappelen waarvoor je geen meesterkok hoeft te zijn. 2008 is uitgeroepen tot Jaar van de Aardappel!
De aardappel! Wie kent deze groente uit moeders of grootmoeders keuken niet? Hij staat elke week wel een keer op het menu. Toch springen we weinig creatief om met deze lekkere groente. Christer Elfving laat ons de aardappel op een toegankelijke, creatieve manier herontdekken en herwaarderen. Hij doet dit aan de hand van trendy bereidingen die weinig tijd kosten. Christer begint bij de basis van de bereiding. In de huidige consumptiemaatschappij is immers het opfrissen van de basis, zoals het koken van aardappelen, vaak nodig! Vervolgens neemt hij de klassiekers onder de loep, waarna hij overgaat op eigen inventieve interpretaties van de aardappel in de Belgisch-Scandinavische, de mediterrane en de oosterse keuken. Tot slot presenteert Christer nog een tiental 'superlekkere' salades. Kortom: De aardappel, anders bekeken door Christer Elfving! Geniet ervan!

Is De aardappel het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De aardappel