De achtertuin van het Achterhuis

Gelezen 35 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 33 Favoriet 1 Recensies 1
Een meeslepend waargebeurd verhaal vol spanning en verraad.
Als Gerard Kremer in 1941 huismeester wordt van een kantoorpand aan de Westermarkt 2 (Huize Labor) in Amsterdam, om de hoek van wat we nu kennen als het Achterhuis, heeft hij nog geen idee welke rol hij zal gaan spelen in de Tweede Wereldoorlog. Door omstandigheden en omdat hij zijn ogen niet wil sluiten voor wat er gebeurt, belandt hij langzamerhand in het verzet. Als in de daaropvolgende periode de Wehrmacht een deel van het pand bezet houdt voor geheime activiteiten en Gerard daarbij nog besluit Joodse onderduikers te huisvesten, speelt hij gevaarlijk spel. Dat wordt hem bijna fataal.
Een waargebeurd verhaal over 'De kruidenier van de Westermarkt', die door zijn unieke positie illegaal voedsel kon verstrekken aan de omgeving van het Achterhuis.

Dit verhaal is gebaseerd op ware gebeurtenissen. Het werpt tevens een geheel nieuw licht op het verraad van het Achterhuis.

Geschiedenis & Politiek
Oorlog en vrede