De Afrekening

De Afrekening

De Afrekening neemt de lezer op een lichtvoetige manier mee in een adembenemend avontuur. Naarmate het verhaal vordert, ontwikkelt het avontuur zich tot een moreel-filosofische exercitie. Het leidt tot een ‘afrekening’ als in de processen van Neurenberg (1945 – 1948): daar werden politici, militaire leiders, bankiers, industriëlen, artsen en juristen onderworpen aan scherpe vragen over de moraal die zij hanteerden. Waar bleef de ‘menselijke maat’?

Dit boek is voor boeren, burgers en buitenlui die door de heersende dictatuur van politici worden behandeld als ‘het plebs’ en ‘het stemvee’. Er wordt met gewone mensen omgegaan alsof zij slechts geschikt zijn om mooie functies en belastinggeld op te leveren voor de (politieke) elites en hun trawanten in het grootbedrijf of de EU.

Is alles moreel geoorloofd wat de wet niet verbiedt? Dát is de kern van dit boek. Het is een vraag die verder reikt dan het eens per vier jaar roodkleuren van een bolletje in een stemhokje. Het is een vraag die iedereen zich zou moeten stellen.

De werkelijkheid is vaak absurder dan fictie ooit kan zijn.

Voor het boek is een website en een Facebook pagina beschikbaar voor verdere discussie: de-afrekening.nl

facebook.com/De-Afrekening
Contour, Uitgeverij