De avondschool

Gelezen 143 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 20 Favoriet 12 Recensies 3
Literatuur & Romans Spots 2 Top25's 3   Topics 0
De Ierse bestsellerauteur Maeve Binchy is wereldwijd geliefd vanwege haar boeiende schrijfstijl en overtuigende personages. Haar feelgood-romans zijn in meer dan twintig landen verschenen en er zijn ruim twintig miljoen exemplaren van verkocht.
www.maevebinchy.nl
De cursus Italiaans lijkt in niets te verschillen van de vele andere avondcursussen in Dublin, behalve in de verwachtingen en dromen van de mensen die er samenkomen.
Ooit volgde Nora O'Donoghue de man die ze liefhad naar Itali aar nu is ze teruggekeerd naar haar geboortestad.
Aidan Dunne heeft tevergeefs gehoopt op promotie tot rector van de school en probeert nu zijn zelfrespect te herwinnen.
Samen nemen ze het initiatief tot deze avondcursus die mensen met een zeer verschillende achtergrond aantrekt. Allemaal komen ze naar de avondschool waar ze veel meer zullen leren dan alleen Italiaans. Tegen de tijd dat de cursisten op reis gaan naar Rome, is eiders leven dramatisch veranderd.
Het is bijzonder knap hoe Maeve Binchy de verschillende levensverhalen van de avondschool cursisten tot boeiend geheel weet te smeden.
'Aanrader. Om in ruk uit te lezen.'Flair
'Een must-read.' Yes
'De boeken van Maeve Binchy zijn bonbons van een heel goede bonbonmaakster.' www.boekgrrls.nl

Literatuur & Romans , Feelgood
Pockets populaire fictie