De Beat Generation

De Beat Generation - graphic novel

Gelezen 2 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0

De Beat Generation. Een graphic novel die u meeneemt door de geschiedenis van de kunststroming uit de jaren '40 en '50 van de vorige eeuw. Voor u geen ellenlange gedichten, even zo saaie roadtrips of gekmakende LSD-trips, maar een helder verhaal in tekst en beeld. Undergroundschrijver Harvey Pekar (1939 - 2010), bekend geworden met zijn geïllustreerde autobiografie American Splendor, sloeg voor dit boek de handen ineen met bevriende schrijvers en striptekenaars. In stijlvolle zwart-wit tekeningen en scherpe teksten laten zij zien hoe Jack Kerouac tot schrijven kwam, hoe Amerika los(ser) werd op het gebied van seks, muziek en censuur en hoe de niet te stoppen beat in alle kunstvormen door drong. De graphic novel is de ultieme vorm om in 25 hoofdstukken de het gedachtegoed van de kunstenaars, hun ideeën en werken samen te brengen tot één grote collage. Kwel uzelf niet langer en stop met doorploegen van de klassiekers uit de vorige eeuw.

Stripboeken
Strips algemeen