De beer en de nachtegaal

Rank 775 Gelezen 331 Aan het lezen 18 Wil ik lezen 387 Favoriet 34 Recensies 23
Fantasy & SF Artikelen 5 Lijsten 6 Spots 25 Top25's 26 Hebban 1000 469   Topics 0

De Beer en de Nachtegaal van Katherine Arden is een magisch sprookje. In een dorp op het randje van de wildernis in het noorden van Rusland, waar de ijskoude wind blaast en het altijd lijkt te sneeuwen, vertelt een oude min sprookjes over de Winterkoning. Verhalen over oude magie verboden door de kerk. Maar voor het jonge, wilde meisje Vasja zijn het meer dan alleen verhalen. Alleen zij ziet de geesten rondom het huis die haar beschermen. Alleen zij voelt de groeiende krachten van een duistere vorm van magie in het bos... ‘Een prachtig en winters sprookje vol magie en duistere wezens, over de harde realiteit van opgroeien.’ Naomi Novik, auteur van Ontworteld

Sciencefiction & Fantasy
Fantasy
De beer en de nachtegaal (1)
Inge Boesewinkel
Luitingh Sijthoff Fantasy
15 oktober 2017
20 december 2019

2 keer bewerkt, laatste bewerking door IVL80

Sprookje meets realisme

door: Iris Spanbroek 1 like

Escapisme in fantasy lijkt soms een gedachteloos gegeven: in werelden waar demonen en magie huizen, kom je los van onze eigenlijke realiteit. Sommige verhalen kunnen dit hebben, sommige verhalen niet. Als een verhaal niets meer te maken heeft met onze realiteit, niet in thema, niet in setting, niet...

Reacties op: De beer en de nachtegaal