De winter van de heks

De winter van de heks

Rank 135 Gelezen 12 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 88 Favoriet 3 Recensies 1
Fantasy & SF Artikelen 2 Spots 2   Topics 0
De winter van de heks is het magische slotdeel van Katherine Ardens Winternacht-trilogie over de dappere Vasilisa.

Een meisje kan het verschil maken… Moskou brandt, en haar inwoners zoeken naar antwoorden – vooral naar iemand die ze de schuld kunnen geven. Vasilisa, een meisje met buitengewone gaven, moet vluchten voor haar leven; ze wordt achtervolgd door zij die haar magie de schuld geven van hun tegenspoed.

Maar dan keert een wraakzuchtige demon terug, sterker dan ooit. En hij is vastbesloten de wereld in chaos te doen storten, samen met verschillende bondgenoten onder de mensen en geesten.

Het lot van de mensheid en de magische wezens die hen omringen, ligt in de handen van Vasya. Maar ze kan ze misschien niet allemaal redden.
Sciencefiction & Fantasy
De beer en de nachtegaal (3)
Luitingh Sijthoff Fantasy
16 oktober 2019

1 keer bewerkt, laatste bewerking door VM van Erp - van Dijk

Lezerswaarderingen

Artikelen over De winter van de heks

Meer artikelen

Hebban recensie

Demi Schoonenberg VIP Club

Magisch en onvergetelijk slotdeel

door Demi Schoonenberg op 05-12-2019

De winter van de heks is het slotdeel van Katherine Arden’s (1987) trilogie over Vasja, een unieke jonge heks uit het Middeleeuwse Rusland. In het eerste deel, De beer en de nachtegaal, zagen we Vasja opgroeien en het voor het eerst opnemen tegen de Beer. In het tweede deel, Het meisje in de toren, trok Vasja de wijde wereld in verkleed als man en begon ze aan haar lotsbestemming, die in dit...