De beklimming van de Mont Blanc

Hoogtevrees of niet – als Ludovic Escande zijn vriend en schrijver Sylvain Tesson deelgenoot maakt van zijn – om het zo maar te zeggen – midlifecrisis, zijn er snel een paar knopen doorgehakt. ‘Weet je wat wij gaan doen? Wij gaan de Mont Blanc beklimmen!’ En zo sleuren Tesson, Jean-Christophe Rufin (een andere Franse schrijver) en Daniel Du Lac (een gevierd klimmer) Escande, aanvankelijk met knikkende knieën, naar een hoogte van 4800 meter in een verkwikkend avontuur dat in het teken staat van literatuur en vriendschap. Waar ze het al doende en na het opslaan van de kampementen over hebben? Over het leven en de liefde, over goede boeken en goed eten. En daar wordt dan weer royaal bij gedronken.

Is De beklimming van de Mont Blanc het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op De beklimming van de Mont Blanc