De bende van Raf de Raaf

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 1
Junior   Topics 0
De 11-jarige Sybren is een beetje een buitenbeentje op school. Hij houdt van voetballen, maar het lukt hem maar niet om in het veld echt indruk te maken. Hij heeft een zusje van acht, ze is af en toe bloedirritant, maar vooral ook erg slim. Haar naam is Sabijn. Sybren heeft twee beste vrienden. Saar, het meisje waarmee hij al vanaf de peuterschool bevriend is en zijn opa. Hij noemt zijn opa altijd Opa Raaf, omdat opa een Raaf als huisdier heeft. Wanneer de opa van Sybren plotseling sterft, is Sybren enorm verdrietig.
Drie weken na het overlijden van Sybrens opa vliegt Raf de Raaf bij hem thuis naar binnen. Sybren voelt zich voor het eerst niet meer zo verdrietig. Met Raf aan zijn zijde begint hij de stoerste jongen van de klas te worden, want geen enkel ander kind heeft zo'n grote zwarte vogel als huisdier. Raf kan praten en hoewel de vogel echt enorm slim is, blijft hij maar vragen waar opa is. Als Raf dan ook nog elke dag met geheime boodschappen de slaapkamer van Sybren binnenvliegt, begint Sybren te begrijpen dat deze boodschappen alleen maar van Opa Raaf zelf afkomstig kunnen zijn. Samen met Sabijn en Saar gaat hij op onderzoek uit. Ze moeten een heel aantal codes kraken om erachter te komen waar Opa Raaf is.
Je leest het in dit super spannende kinderboek voor kinderen vanaf negen jaar. Het is het kinderboeken debuut van Gaby Rasters. De illustraties zijn gemaakt door Dymphie Huijssen.
Junior
Droomvallei Uitgeverij

Jouw recensie   Schrijf een recensie E-book prijsvergelijker

Lezersrecensies (1)

Het jeugdboek van Gaby Rasters, vraagt naar meer jeugdboeken

door: Caroline Kuiper 1 like
Van de auteur Gaby Rasters heb ik al haar boeken gelezen en nu ze met dit jeugd debuut kwam , wilde ik ook wel eens weten of ze net zo mooi schrijft voor de jeugd als voor volwassenen. De harde cover is prachtig geïllustreerd  door Dymphie Huijssen en  laat de vier hoofdrolspelers zien uit het...