De Bevrijding

Eind 1941 had Stalin een 'Tweede Front' geëist. Pas in mei 1943 werden Roosevelt en Churchill het eens over een invasie in Normandië; een halfjaar later werden de sovjets in de plannen betrokken, die de spanningen tussen de geallieerden voorlopig beëindigden.

Duitsers, Amerikanen, Britten en Fransen hebben de gebeurtenissen van toen voor het eerst gezamenlijk op schrift gesteld: de landing in Normandië, het wonder van Parijs, de slagen om Monte Cassino en in de Ardennen en de bevrijding van Duitsland van het naziregime. Op boeiende wijze vertelt Guido Knopp het verhaal van de wending in de oorlog - dat die wending ons en onze Europese buren nog steeds bezighoudt, is een bewijs van de historische betekenis ervan.

Het laatste jaar van de Tweede Wereldoorlog is indrukkwekkend in beeld gebracht, met vele foto's en verhalen.

Recensies (1)

Is De Bevrijding het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De Bevrijding