De bewaarder van gevonden voorwerpen

Rank 4874 Gelezen 93 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 55 Favoriet 5 Recensies 3
Feelgood Lijsten 2 Top25's 3   Topics 0
'citroengeel haarspeldje met plastic bloem' - gevonden op het speelveld van Derrywood Park, 2 september.'

'theekop met schotel van Chinees porselein... gevonden op een bankje in Riveria Public Gardens op 31 oktober.'

Anthony Peardew is de bewaarder van gevonden voorwerpen. Veertig jaar geleden verloor hij een kleinood van zijn geliefde Therese. Op dezelfde dag stierf ze.

Sindsdien redt Anthony verloren voorwerpen en schrijft er verhalen over. Nu, in de nadagen van zijn leven, betreurt hij het dat hij die voorwerpen niet heeft kunnen teruggeven aan de eigenaars.

Hij laat deze taak als erfenis na aan zijn nietsvermoedende assistente, Laura, tezamen met zijn sfeervolle huis, zijn tuinman Freddy en de ongelukkige geest van Therese.

Met de hulp van Freddy en het bijzondere buurmeisje, Sunshine, moet Laura afmaken wat Anthony is begonnen, door de enige persoon te vinden die hem kan verenigen met zijn verloren geliefde.

Romantiek
Sonja van Toorn
HarperCollins Holland
21 maart 2017
21 maart 2017

Planken en laatjes, planken en laatjes... drie muren vol

door: Marlies Mansveld

De Engelse auteur Ruth Hogan studeerde Engels en drama. Na haar studie ging ze aan het werk bij de overheid. Niet omdat ze het zo leuk vond, maar omdat het de rekeningen betaalde. Na een ernstig auto-ongeluk raakte ze arbeidsongeschikt en heeft ze het schrijven serieus opgepakt. Toen ze daarbovenop...

Reacties op: De bewaarder van gevonden voorwerpen