De bisschop is de moordenaar

De bisschop is de moordenaar

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 4 Favoriet 0 Recensies 0
Thrillers & Spanning   Topics 0
In 1540 legde paus Paulus III aan Perugia op, dat zij zout van Rome moest kopen. De paus had geld nodig voor de bouw van de Sint Pieter. Perugia weigerde. De stad Perugia (de familie Baglioni zwaaide daar de scepter) bood twee maanden weerstand, maar verloor. Als straf werden alle huizen gesloopt en een groot gedeelte van de stad. Daarvan werd de dwangburcht Rocca Paolina gebouwd als residentie van de bisschop. Hij was belast met het innen van gelden en/of goederen als eeuwige straf voor de inwoners. Tegen de achtergrond van het schitterend landschap van Umbrië vindt deze thriller plaats.
Honderd jaar later is Francesco is de enige getuige van een gruwelijke moord op Gratia Baglioni. Francesco biecht het geheim op bij een pater Benedictijn. Deze pater verbreekt zijn biechtgeheim en vertelt het aan de bisschop. De bisschop vertegenwoordigt de pauselijke regering met harde hand. Hij heeft connecties met de Capo (maffia). Hij komt onder het machtsblok van de Capo.
Een groot aantal onverklaarbare moorden vinden plaats in Umbrië. De naam van Francesco staat als laatste op de dodenlijst van de Capo.
Francesco moet vluchten. Zijn moordenaar achtervolgt en vindt hem.
Thriller
Mijnbestseller.nl