De blauwe roos

De verhalen in dit boek zijn een combinatie van waargebeurde situaties en fantasie en gaan over het leven. De roos representeert het leven. De blaadjes van de roos zijn mooi golvend en gaan in elkaar op. Zo is het leven ook. De blaadjes zijn in elkaar gedraaid, ingewikkeld maar ook mooi. Soms lastig om te volgen waar het heen gaat.
De verschillende blaadjes staan voor de verschillende hoofdstukken in je leven. Je hebt schaduwen in de roos, die staan voor de minder leuke kanten in het leven. Je hebt de mooie felle kleuren in een roos, die staan voor de mooie kanten in het leven.

De korte verhalen worden steeds vanuit de ik-vorm verteld. Zo kan de lezer het gevoel hebben, in het verhaal te worden gezogen, iets wat Chris Willems zelf altijd heerlijk vindt als ze een boek leest. Ze heeft besloten om de verhalen niet allemaal helemaal af te maken. Sommige verhalen hebben daardoor een open einde en sommige onderdelen zijn niet volledig uitgewerkt. De lezer zou zo een actieve rol kunnen nemen in het verhaal, door het af te maken, te verfijnen, een alternatief einde te bedenken of zelf een vervolg te schrijven.

Een mooie bundel herkenbare verhalen en een enkel gedicht, voor een breed publiek.

Chris Willems (1986, Amsterdam) studeerde HBO-Verpleegkunde aan hogeschool Inholland in Amsterdam. Daarna heeft ze een paar jaar bij verschillende farmaceuten gewerkt. Momenteel werkt ze bij de GGD Amsterdam en als jeugdverpleegkundige bij het consultatiebureau. Schrijven is een van haar passies, ze doet dit al haar hele leven. Chris is getrouwd en heeft twee kinderen.

Elikser B.V. Uitgeverij
02 april 2021