De boom en de vrucht

Rank 9166 Gelezen 0 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0

Dit boek is zowel een studie als een overzicht van het huwelijk, de zwangerschap en alles wat daarmee te maken heeft. Het gaat niet zozeer om de medische aspecten van het onderwerp, maar over de culturele, sociologische en psychologische aspecten. Het boek verteld ook over de geschiedenis op deze gebieden, al vanaf vier eeuwen terug tot aan nu. Vanaf een tijd waar de mens nog meer volgens instinct leefde en meer in verband stond met de aarde, voordat de staat zich er zoveel mee ging bemoeien. Met veel diepgang gaat de schrijver op de geschiedenis en de aspecten van dit onderwerp in. Hij bespreekt de invloed van geloof hierop en de symbolen en praktijken die voor eeuwen de zwangerschap en geboorte hebben voorgeschreven. Bevat niet alleen veel afbeeldingen in de vorm van tekeningen en schilderijen, maar ook een aantal foto’s van de verwezen onderwerpen.

Sun
01 januari 1987
11 januari 2021

Reacties op: De boom en de vrucht