De botersmokkel

Rank 4042 Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Thrillers & Spanning   Topics 0

Na een flamboyant leven vol rijkdom, vrouwen en nachtclubs is er van de oude Reinald weinig over. Hij leeft een teruggetrokken bestaan in een buitenwijk van Utrecht, verbitterd over zijn ondankbare familie. Nu hij geen geld meer heeft willen ze niets meer met hem te maken hebben. De enige die naar hem omkijkt is zijn zoon Cornelis. De maandelijkse bezoekjes van zijn zoon vormen de hoogtepunten van Reinalds leven, tot die stoppen en hij verschrikkelijk nieuws krijgt. In een web waar heden en verleden door elkaar lopen, probeert hij wanhopig de waarheid naar boven te halen. Zonder dat ze het beiden weten, wordt de vriendin van zijn kleinzoon hierbij betrokken en raakt ze steeds meer verstrikt in het verleden van Reinald. Veel meer dan haar lief is brokkelt het vertrouwde leven van de 28-jarige Rosan af en daarom besluit ze - met steun van haar trouwe vriendinnen - opnieuw te beginnen. Ook Reinald - opa Rein - staat voor haar klaar, maar is hij jaar redder of juist de veroorzaker van alles?

01 januari 2021
19 november 2021