De broncode

De broncode

Gelezen 23 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 3 Recensies 0
Non-fictie Lijsten 1 Top25's 1   Topics 0

De broncode is een reconstructie van het onwaarschijnlijke, maar waargebeurde verhaal van de Nederlandse televisiereparateur Jan Sloot die erin slaagde een wereldschokkende coderingstechnologie te ontwikkelen. In maart 1999 raakte de kroonprins van Philips, Roel Pieper, geïntrigeerd door de ontdekking van Jan Sloot. Hij nam hij de uitvinding mee naar het hart van Silicon Valley om er geldschieters voor te vinden. Binnen enkele jaren zou de revolutionaire technologie honderden miljarden dollars waard zijn, daar waren de grote namen uit het internationale bedrijfsleven, Pieper voorop, van overtuigd. Maar de euforie werd ruw verstoord. Geheel onverwacht overleed Jan Sloot. De broncode van zijn uitvinding nam hij mee het graf in. Het mysterie rond Sloot houdt de gemoederen tot op de dag van vandaag bezig. De broncode, het langverwachte boek van Quote-journalist en adjunct-hoofdredacteur Eric Smit (1967), biedt een schat aan bizarre en onthullende details die de lezers en betrokkenen uit het (inter)nationale bedrijfsleven nog lang zullen heugen.

Geschiedenis & Politiek , Management & Organisatie
Economische biografieen