De Buitenstaanders

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Thrillers & Spanning   Topics 0
Wat begint als een leugentje om bestwil eindigt tien jaar later op de reünie van het Nieuw Land College met een moord. Vijf vrienden worden verdacht. Allemaal lijken ze een motief te hebben, allemaal hebben ze een ander verhaal.

De eerste vijf jaar van de middelbare school is het Erik niet gelukt om opgemerkt te worden. Met twee websites weet hij zich tijdens het laatste jaar alsnog in het middelpunt van de aandacht te brengen. Hij raakt bevriend met de populaire Daniël en Steven en maakt met hen een site waarop vrouwelijke leerlingen van de school worden besproken. Wanneer ze de begeerde Eva beschrijven en de waarheid aan het licht dreigt te komen, schuiven ze het in de schoenen van een jaargenoot.

Jaren later zijn de vrienden dit voorval alweer vergeten, totdat ze op de avond van de reünie ingehaald worden door hun verleden. Erik is inmiddels docent op zijn oude school, maar wordt gezien als een van de verdachten. Hij probeert de geschiedenis van de vriendengroep te reconstrueren en zoekt naar de oplossing van het raadsel waar de politie voor staat: wie heeft het gedaan en waarom? Terwijl Erik probeert mee te werken met de politie, blijkt ook hij redenen te hebben om de waarheid te verbergen.

Thriller
TWSS