De cactus

De cactus

Gelezen 104 Aan het lezen 4 Wil ik lezen 141 Favoriet 6 Recensies 4
Literatuur & Romans Artikelen 1 Lijsten 3 Spots 5   Topics 0

Sarah Haywood debuteert met ‘De cactus’. Een roman voor de liefhebbers van Graeme Simsion (Het Rosie Project).

Andere mensen zien Susan Green als een stekelig en moeilijk persoon. Zelf vindt ze dat ze haar leven gewoon goed op orde heeft. Ze heeft een baan, een appartement precies groot genoeg voor één persoon, voor de liefde heeft ze een prima regeling met een leuke man, en zolang haar onbesuisde broer aan de andere kant van het land woont is er niets aan de hand.

Dan overlijdt haar moeder en ontdekt Susan dat ze zelf moeder wordt – en opeens is ze alle controle kwijt…
Iedereen die onderkoelde Britse humor met een scherp randje kan waarderen, zal genieten van deze prikkelende roman.
Sarah Haywood heeft gewerkt als advocaat voor ze zich toelegde op schrijven. Ze woont met haar man en kinderen in Liverpool.

De Fontein Romans & Spanning
03 juli 2018
03 juli 2018

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Hebban lezer

Stekelig, grappig en vertederend

door: Janneke Elderbroek

De cactus is de debuutroman van Sarah Haywood. De Britse auteur werkte eerst als advocaat voordat ze zich volledig op het schrijven is gaan richten. Dit zie je terug in het verhaal en de hoofdpersoon. De vijfenveertigjarige Susan Green heeft rechten gestudeerd, maar heeft zich neergelegd bij een...

Reacties op: De cactus