De complete Kronieken van Narnia

De complete Kronieken van Narnia

Rank 5351 Gelezen 443 Aan het lezen 20 Wil ik lezen 101 Favoriet 61 Recensies 1
Fantasy & SF Lijsten 2 Spots 11 Top25's 36 Hebban 1000 266   Topics 0
Peter, Susan, Edmund en Lucy Pevensie logeren bij Professor Kirke in zijn enorme, Engelse landhuis. Tijdens een spelletje verstoppertje spelen verbergt Lucy zich in een grote kleerkast en belandt tot haar schrik in het wonderbaarlijke land van Narnia. Veilig keert ze weer terug, maar haar broers en zus geloven niets van haar verhaal. Totdat ze op een dag zelf in Narnia terechtkomen. In dit magische land waar dieren kunnen praten en bomen kunnen dansen beleven de vier kinderen vele spannende en bijzondere avonturen.

C.S. Lewis (1898-1963) creëerde Narnia ruim 60 jaar geleden en sindsdien hebben al tientallen miljoen lezers het wonderlijke land achter de kleerkast ontdekt. Narnia is inmiddels een wereldberoemde klassieker in de jeugdliteratuur en weet zowel kinderen als volwassenen in vervoering te brengen.

De Kronieken van Narnia bestaan uit zeven delen: Het neefje van de tovenaar, Het betoverde land achter de kleerkast, Het paard en de jongen, Prins Caspian, De reis van het drakenschip, De zilveren stoel en Het laatste gevecht. In deze dwarsligger® zijn de drie verfilmde delen gebundeld: Het betoverde land achter de kleerkast (verfilmd als De Leeuw, de Heks en de Kleerkast), Prins Caspian en De reis van het drakenschip.

Over de dwarsligger®
De dwarsligger® is een compleet boek in een handzaam formaat. Een boek dat past in een handtas en zelfs in je broekzak of binnenzak. Een boek dat je overal en op elk moment kunt lezen. Met zijn kleine formaat – 12 bij 8 centimeter – en lichte gewicht – gemiddeld nog geen 145 gram – is de dwarsligger® met één hand vast te houden en dus gemakkelijk te lezen.
Sciencefiction & Fantasy
Illustraties
P. Baynes
Dwarsligger®
29 september 2015
9789026613517 , 9789043512459 , 9789043520270 , 9789043515511 , ...

Door lezers

Boekenbengels en Leesbeesten / Jeugdliteratuur in de Hebban 1000
07 juni 2020 79 reacties
Fabulous Feelgood! / Genreclubs en Vrienden van de Feelgood Club klassieker tips
28 november 2018 7 reacties
Scifi & Fantasy Club / Scifi/Fantasy en de challenge: Eilandboeken
16 augustus 2018 35 reacties
  Meer artikelen van lezers

Recensies

Mooi boek, mede door de illustraties

door: EvE. 1 like
Ik had eerst de film gezien, begreep dat er meerdere boeken van waren. Dit is een heel mooie uitgave met illustraties waar alle boeken in staan. Het formaat is wel onhandig (groot en zwaar), dit moet je eigenlijk aan een tafel lezen. Eerst via de bieb gelezen, maar wilde toch ook een exemplaar...