De Conquistadores

De Spaanse verovering van de Amerika's in de zestiende eeuw was een van de ingrijpendste gebeurtenissen in de geschiedenis. Om de gebieden van Nieuwe Wereld open te leggen, doorstonden de Spaanse expedities de ongelooflijkste ontberingen. Zelden kende de geschiedenis een gebeurtenis met zulke dramatische gevolgen, waarbij zo veel ontberingen werden geleden en zulke grote afstanden werden afgelegd.

In Conquistadores reist Michael Wood in de voetsporen van enkele grote Spaanse avonturiers, van het Amazone-gebied tot het Titicaca-meer en van de woestijnvlakte in Noord-Mexico tot aan de toppen van Machu Picchu. Hij ervaart persoonlijk wat Hernán Cortés en Fransisco en Gonzalo Pizarro tijdens hun epische reizen meemaakten en zoekt de waarheid achter de turbulente en schrikwekkende gebeurtenissen tijdens de veroveringen op de Azteken en de Inca's. Ook achterhaalt hij Fransisco Orellana's opmerkelijke tocht langs de Amazone en de reis van Cabeza de Vaca dwars door Amerika naar de Stille Oceaan.

Met zijn aanlokkelijke verhalen en verbluffende foto's brengt Michael Wood de geschiedenis tot leven en behandelt hij de morele erfenis van de Europese invasie. De verhalen in Conquistadores gaan niet alleen over verovering, heldendom en hebzucht, maar ook over veranderingen in de wijze waarop wij de wereld zien en onze visie op de geschiedenis, beschaving, rechtvaardigheid en rechten van de mens.

Is De Conquistadores het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De Conquistadores