De dag dat ik mijn naam veranderde

De dag dat ik mijn naam veranderde

Rank 55 Gelezen 8 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 108 Favoriet 1 Recensies 1
Literatuur & Romans Artikelen 3   Topics 0

Wat gebeurt er met je als je zusje is overleden en je niet aan rouw kunt toekomen? Omdat je de wensen uit haar testament niet kunt uitvoeren. Omdat haar ex-man contact tussen haar kinderen en jou verboden heeft. Omdat leugens meer effect lijken te sorteren dan liefde. En omdat de enige mensen die er iets aan kunnen doen niet durven in te grijpen.
De dag dat ik mijn naam veranderde is een boek over macht en onmacht, dood en liefde, rouw en wraak, geworteld in een waargebeurde familiegeschiedenis.
‘Dit boek mag in geen enkele familiebibliotheek ontbreken.’ – De Morgen over haar jeugdboek We gingen op krokodillenjacht

De Geus
09 juni 2020

Lezerswaarderingen

Artikelen over De dag dat ik mijn naam veranderde

Boeken in de media #9

NRC:

Recensies

Fantastisch boos

door: #BoekenBeyne 1 like ebook
Ze verliest haar zus aan kanker en mag haar neefjes nooit meer zien. Dit autobiografische feit heeft Bibi Dumon Tak gebruikt om een woedende roman te schrijven: De Dag Dat Ik Mijn Naam Veranderde. Haar bijna dove zusje krijgt kanker, heeft een akelige scheiding achter de rug van een nog akeliger...