Vandaag houd ik mijn spreekbeurt over de anaconda

Vandaag houd ik mijn spreekbeurt over de anaconda

Rank 4147 Gelezen 15 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 21 Favoriet 2 Recensies 2
Junior   Topics 0

Bibi Dumon Tak laat dieren aan het woord die spreekbeurten houden over andere dieren. Sommige dieren hebben elkaar nog nooit gezien, anderen kennen elkaar juist heel goed. Zoals de poetsvis, die vooral de scherpe tanden van de haai kent, en de vos, die voornamelijk is geïnteresseerd in de smaak van de gans. De zebra houdt zijn spreekbeurt over zwart-witte dieren en de doodshoofdvlinder weet alles over de doodshoofdaap te vertellen. En zoals bij iedere spreekbeurt is er na afloop gelegenheid tot het stellen van vragen. De lezer komt veel te weten over het dierenrijk, en dat nu eens niet door de ogen van mensen, maar door die van de dieren zelf. En dat is niet kinderachtig, maar dierachtig leuk. En extra mooi door de fantastische illustraties van Annemarie van Haeringen.

Hallo, ik ben de regenworm en vandaag houd ik mijn spreekbeurt over de anaconda. Anaconda’s wonen in het regenwoud van Zuid-Amerika. Ze zijn familie van de boa constrictor. Ze zijn groenachtig bruin met donkere vlekken op hun vel. Ze hebben geen vijanden want ze kunnen iedereen aan. Echt kicken vind ik dat. Wij wormen hebben zoveel vijanden, maar anaconda’s zijn te sterk voor iedereen. Hun naam betekent olifantendoder. Nou, dan weet je het wel.

Kind & Jeugd
Natuur, plant, dier (<12 jaar)
Querido
04 oktober 2022
25 oktober 2022

Reacties op: Vandaag houd ik mijn spreekbeurt over de anaconda