De dikke mensenshow

Het uitlachen van mensen met overgewicht is iets van alle tijden. Van de Bijbel, de oude Grieken en Shakespeare tot de huidige grapjes op social media: iedereen lijkt er smakelijk om te kunnen lachen. Maar wat niemand zich realiseert is dat deze vorm van humor een zeer schadelijk effect kan hebben op het zelfbeeld van de mensen die worden bespot: fatshaming kan leiden tot depressies, sociaal isolement en helaas maar waar ... nog meer eetbuien. Wat maakt het dat we mensen met obesitas zo graag uitlachen? In De dikke mensen show schetst overgewicht-deskundige Cornet een vlijmscherp profiel van de fatshamer, belicht hij de motieven voor het maken van fatjokes, gaat hij dieper in op de kwalijke rol van de entertainment-industrie en duidt hij de vooroordelen die veel mensen (inclusief huisartsen, leerkrachten, politici en zelfs diëtisten!) hebben over mensen met obesitas. Dit boek is een stem voor iedereen die worstelt met de kilo's en maakt een vuist tegen overgewichtsdiscriminatie. De dikke mensen show is een wake-upcall voor iedere fatshamer. De show moet stoppen!

Is De dikke mensenshow het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De dikke mensenshow