De dood van Harriet Monckton

Rank 338 Gelezen 416 Aan het lezen 30 Wil ik lezen 375 Favoriet 6 Recensies 15
Thrillers & Spanning Artikelen 1 Lijsten 4 Spots 5   Topics 0
Elizabeth Haynes heeft met DE DOOD VAN HARRIET MONCKTON haar meesterwerk geschreven.
In november 1843 wordt de 23-jarige lerares Harriet Monckton dood gevonden achter de kapel in Bromley die ze regelmatig bezocht. Het dorp is geschokt, helemaal wanneer het autopsierapport vermeldt dat ze zwanger was. Harriet bleek verwikkeld te zijn in relaties met ten minste drie mannen, maar ook haar goede vriendin Frances wordt gezien als verdachte in deze moordzaak. Wie heeft Harriet vermoord en wie is de vader van haar ongeboren kind?
,br>Elizabeth Haynes schreef vier psychologische thrillers die wereldwijd vertaald zijn en waarvoor ze diverse prijzen won. DE DOOD VAN HARRIET MONCKTON is gebaseerd op historische feiten.

Literaire thriller
De Fontein Romans & Spanning
04 februari 2020
04 februari 2020

Het non-fictie aspect maakt gelukkig een hoop goed

door: Merel Kuitert 2 likes

De dood van Harriet Monckton – een thriller die zich afspeelt in de 19e eeuw en is gebaseerd op een waargebeurde casus – werd onlangs bejubeld in de bekende talkshow De Wereld Draait Door. De boeken van auteur Elizabeth Haynes zijn in meer dan twintig landen vertaald (voor Nederland door Yolande...

Reacties op: De dood van Harriet Monckton