De urgentie om grote stappen richting duurzaamheid te realiseren wordt elke dag groter. De grenzen van de aarde worden overschreden. Dat wordt zichtbaar in klimaatontwrichting. Stappen zetten is moeilijk, omdat we vastzitten in een neoliberale groeipathologie. Het economisch systeem is dwingend. Dit systeemkarakter stuurt het handelen van politiek en burger. Het begrip veerkracht is cruciaal bij het nadenken over verandering. Een nieuw groot verhaal is nodig; een nieuw en samenhangend perspectief. In negen deelutopieën met concrete veranderingen (voor ondernemingen, burgers en politiek) wordt dit perspectief uitgewerkt. Dit boek geeft achtergrond en samenhang bij het dagelijkse nieuws en handvatten voor eigen handelen.

Is De Draagbare Utopie - Crisisinzicht, Systemen en Veerkracht in een tijdperk van klimaatontwrichting het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De Draagbare Utopie - Crisisinzicht, Systemen en Veerkracht in een tijdperk van klimaatontwrichting