De draak met de blauwe schub

De draak met de blauwe schub

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Fantasy & SF   Topics 0
Op de planeet Hodra leven draken en mensen vreedzaam naast elkaar. Maar de rustige samenleving wordt opgeschrikt door een reeks ontvoeringen. Verscheidene kinderen verdwijnen zonder enig spoor van de dader. Detective Charlie heeft de moed bijna opgegeven totdat iemand een draak ziet wegvliegen met een kind in zijn klauwen. De draak is pikzwart met een opvallende blauwe schub. De intense zoektocht van Charlie – bijgestaan door de klungelige stagiair Freddie – wordt plots nog moeilijker, wanneer er op Hodra een burgeroorlog uitbreekt en generaal Oana een militaire coup pleegt.

Jente Ottenburghs (1988) werkt als postdoc aan de Universiteit van Uppsala in Zweden. Hij doet er onderzoek naar de evolutie van vogels, in het bijzonder van ganzen. Voor zijn werk schrijft Jente vooral technische papers, in zijn vrije tijd zijn dat populair-wetenschappelijke artikels. Het fantasyverhaal 'De draak met de blauwe schub' is zijn debuut.

Sciencefiction & Fantasy
Beefcake Publishing