De dwalenden

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 5 Favoriet 0 Recensies 0
Thrillers & Spanning   Topics 0

Rechercheur Léon Coeur en zijn nicht Hanna worden geconfronteerd met het nooit echt verwerkte trauma uit Hanna’s jeugd: de moord op haar beste vriendin

Rechercheur Léon Coeur ontvangt een polaroidfoto van een doodsbang tienermeisje in een donker weiland. Op de achterkant staan coördinaten. Léon ziet direct de overeenkomsten met de omstandigheden waarin Lena Delfosse werd gevonden, de beste vriendin van zijn nichtje Hanna, die ruim tien jaar geleden werd vermoord. Als hij op de locatie arriveert, blijkt het meisje al dood te zijn. Hoewel Léon zich om gezondheidsredenen had voorgenomen het rustiger aan te doen, kan hij deze zaak onmogelijk aan iemand anders overlaten. Adam Rooijmans, Lena’s moordenaar, zit nog steeds vast in de gevangenis in Vught, dus de vraag is: wie is hem aan het kopiëren en waarom?

Voor Hanna, die haar trauma na vele moeilijke jaren eindelijk achter zich begon te laten, komt de copycatmoord als een grote klap. Voor haar eigen bestwil mag ze zich van haar baas bij de politie niet bezighouden met de zaak. Dan laat Adam Rooijmans doorschemeren dat hij bereid is te vertellen wat hij weet. Op één voorwaarde: Hanna is de enige met wie hij wil praten. En ze moet alleen zijn.

Samantha Stroombergen in de pers:

‘Een nieuwe thrillerschrijfster van formaat.’ Noordhollands Dagblad

‘Een ijzingwekkend verhaal over verraad en wraak.’ Jury Bookspot Gouden Strop 2019 over De witte kamer

‘Blinkt uit door een mooie stijl, originaliteit en een uitgebalanceerde structuur. Het verhaal is overtuigend, de spanning is goed gedoseerd en de personages spreken tot de verbeelding.’ AD Magazine

Spannende boeken algemeen
Meulenhoff Boekerij B.V.