De witte kamer

AD:

De witte kamer

Rank 4800 Gelezen 603 Aan het lezen 15 Wil ik lezen 500 Favoriet 8 Recensies 45
Thrillers & Spanning Artikelen 13 Newsroom 3 Lijsten 8 Spots 20 Topics 1

Een ijzersterk, spannend thrillerdebuut van een nieuw Nederlands talent

In een park in Leiden doet een wandelaar een schokkende vondst: een uitgemergeld lichaam met het cijfer 5 in zijn buik gekerfd. Rechercheur Léon Coeur is direct gefascineerd: het slachtoffer was journalist bij een bekend opinietijdschrift, verdween enkele maanden daarvoor en liet een afscheidsbriefje achter. Léon is geschorst vanwege een schietincident en moet zich eigenlijk gedeisd houden, maar ziet deze moordzaak als zijn kans om te bewijzen dat zijn team hem nodig heeft. Hij besluit de hulp in te roepen van zijn nichtje Hanna, die criminologie studeert.

Als blijkt dat de journalist is onderworpen aan een wrede Midden-Oosterse marteltechniek, op-sluiting in een volledig witte kamer, vermoeden ze dat hij te veel wist over de recente terroristische aanslag in Amsterdam. Was hij een complot op het spoor? Zou het kunnen dat de werkelijke dader van de aanslag niet de vluchteling was die samen met de bom tot ontploffing kwam? Stukje bij beetje komen Léon en Hanna dichter bij de angstaanjagende waarheid.

Spannende boeken algemeen
Literaire thriller
Léon Coeur (1)
Meulenhoff Boekerij B.V.
04 juni 2018
02 juni 2020

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Hebban lezer

Een goed begin is het halve werk

door: Edwin Lommers 3 likes

Een oudere man laat zijn hond uit in een Leidens park, vindt een lijk en twittert erover. Léon Coeur, een geschorste inspecteur, gaat er meteen op af en grijpt de vondst aan om te bewijzen dat zijn team niet zonder hem kan en gaat meteen op onderzoek uit. Hij laat zich bijstaan door zijn nichtje...

Reacties op: De witte kamer