De eenhoorn - En andere fantastische dieren die ooit leefden

Gelezen 2 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Junior   Topics 0
(Bijna) uitgestorven dieren krijgen een tweede leven in dit fascinerende boek van Lotte Stegeman, met schitterende illustraties van Marieke Nelissen

De eenhoorn en andere fantastische dieren die ooit leefden van Lotte Stegeman en Marieke Nelissen, beiden bekend van Beestachtige buren, neemt je mee naar de fascinerende wereld van (bijna) uitgestorven dieren. Er was eens een haai met tanden zo groot als mensenhanden, een oogverblindende wolharige ijsbaby, een gebochelde eenhoorn zonder regenboogmanen… Lang geleden denderden duizelingwekkend reusachtige en merkwaardige wezens de aarde over. Door regenwouden slingerden eindeloos lange slangen en en slopen knaagdieren waar een dwerghamster tienduizend keer in zou passen. In oceanen zwommen zeekoeien zo groot als huizen. In dit natuurhistorische museum van papier wandel, zwem of vlieg je mee met twintig fabelachtige dieren die ooit bestonden. En met vijf pechvogels die er nú nog zijn, maar straks misschien niet meer… Lotte Stegeman laat je in dit boek kennismaken met de allergrootste wurgslang, de voorouder van de komodovaraan (die nóg groter was), een mega-aap, de oerwalvis, de reuzengrondluiaard en nog veel meer ontzagwekkende dieren. De schitterende illustraties van Marieke Nelissen maken dat je urenlang door dit boek wilt bladeren! Over Beestachtige buren: ‘Beestachtige buren behandelt elk dier als een koning.’ Kidsweek**** ‘Alleen al om de schitterende cover is dit een boek om in huis te willen hebben, en dan heb je het nog niet eens opengeslagen!’

Junior
Uitgeverij Luitingh-Sijthoff B.V.