De eenvoud van het geluk

Een paar jaar voordat mijn moeder overleed 2010, gaf ze me dit prachtige boekje.
Het boekje “ De eenvoud van het geluk” is geschreven door Dirk van der Weijden, een oom van mijn moeder.
Ome Dirk schreef dit boekje en wilde het in 1978 publiceren, hij was toen al bijna 80 jaar, maar de boekhandel en tevens uitgever in Heelsum, zag er geen heil in en het boekje verdween in een oude doos op zolder.
Een veel latere eigenaar die deze boekhandel overnam zag in een doos ergens op zijn zolder dit bijzondere boekje en besloot het te gaan publiceren in de originele staat.
Het is een verhaal over een familie in het dorp Doorwerth vanaf ongeveer 1880.
Het menselijke geluk werd voor een groot deel bepaald door het zich aanpassen aan de omstandigheden en door zelfwerkzaamheid.
Het verhaal leert ons dat geluk onlosmakelijk is verbonden met tevredenheid.
Het boekje zou een eenvoudige coaching kunnen zijn voor mensen die op zoek zijn naar een gelukkig en waardevol leven.
Een verhaal van bijna 150 jaar geleden wat je even tot rust maant in de voortrazende cyberwereld van vandaag.

Is De eenvoud van het geluk het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De eenvoud van het geluk