De eeuwige bron

Gelezen 174 Aan het lezen 15 Wil ik lezen 120 Favoriet 46 Recensies 3
Literatuur & Romans Artikelen 1 Lijsten 1 Spots 1 Top25's 16 Hebban 1000 660   Topics 0
De eeuwige bron van Ayan Rand is een klassieke ideeënroman over creativiteit, politiek en macht. Ruim 75 jaar na verschijnen nog steeds actueel

'Toen ik de roman voor het eerst las, werd ik gegrepen door de personages, stuk voor stuk mensen van vlees en bloed en tegelijkertijd larger than life. [...] Het is een meeslepende, verslavende roman die erom schreeuwde op toneel te worden gezet.' Ivo van Hove, regisseur bij Toneelgroep Amsterdam

'Met deze roman geeft Rand je een mentaal wapen om door de jungle van het opportunisme te kappen.' Adelheid Roosen

'Een absolute aanrader. Geschreven in 1943, maar nog steeds actueel.' Chris Zegers

'Ayn Rand gaf me kracht. Ik heb het boek in één ruk uitgelezen.' Bert van der Veer , tv-maker

'Het beste boek aller tijden. Dicht bij jezelf blijven of aan andermans verwachtingen voldoen, dat zijn herkenbare dilemma's.' Hanna Verboom

Pockets populaire fictie
Jan van Rheenen J. van Rheenen