De eindstrijd

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 4 Favoriet 0 Recensies 0
Thrillers & Spanning   Topics 0

De Eindstrijd van Joel C. Rosenberg is een actuele politieke thriller over de spanningen tussen Irak, Israël en de VS tegen het decor van de Amerikaanse presidentsverkiezingen.

De olieprijs schiet naar een recordhoogte. In Irak staat een nieuwe dictator op, terwijl in Israël de laatste hand wordt gelegd aan de Derde Tempel. Terwijl de wereld op tal van plaatsen op springen staat, loopt de tweede termijn van de Amerikaanse president James MacPherson ten einde. De verkiezingsstrijd ontwikkelt zich tot een van de spannendste 'Witte Huiswedlopen' in de Amerikaanse geschiedenis. Als de campagne zo hard wordt dat er werkelijk klappen vallen, komt aan het licht dat er een terroristische aanslag in voorbereiding is. De gevolgen van deze aanslag zouden catastrofaal zijn, en een van de presidentskandidaten is erbij betrokken. Maar wie? Dan raken de zaken in een stroomversnelling. De agenten van de geheime dienst jagen op een nietsontziende terrorist. Kunnen zij de dood van ontelbaar veel mensen voorkomen?

De Eindstrijd is het vijfde en laatste deel in de thrillerserie 'Bennett & McCoy'. De andere delen zijn De Laatste Jihad, De Laatste Dagen, Het Ezechiëlscenario en De Tempelcodex.

Thriller
KokBoekencentrum Fictie