De Engelenboom

Gelezen 2 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Nina Karsavina groeit op in een aristocratisch milieu in het tsaristische Rusland. Het is 1910 en NIna leidt een spr0okjesachtig mooi leven in het prachtige huis, waarin zij met haar mooie moeder, haar excentrieke vader en haar oudere zus Katja woont. Tot het moment dat haar moeder sterft en haar vader zijn verstand verliest. Het prachtige landgoed wordt verbouwd tot hospitaal en Nina moet tot haar afschuw als ziekenzuster aan het werk. In zijn obsessie laat haar vader haar geen andere keus en er is maar één manier om aan deze slavernij te ontkomen: in het diepste geheim trouwt de veertienjarige Nina met Richard, een knappe maar raadselachtige Engelsman, en ze vertrekt onmiddellijk met hem naar het Verenigd Koninkrijk. In Brighton zijn Nina en Richard een aantal jaren erg gelukkig met elkaar. Totdat Nina Richards verschrikkelijke geheim ontdekt en de Eerste Wereldoorlog opnieuw haar hele wereld omverwerpt.
Karakter Uitgevers BV