De engelenmoord

Een jonge vrouw wordt de keel overgesneden met een stuk vinylplaat van Angèle. Niet veel later wordt ook haar vriend dood teruggevonden, zijn handen afgezaagd en zijn mond volgepropt met rubber. De gruwel doet meteen denken aan een reeks onopgeloste moorden aan het einde van de jaren negentig, toen soortgelijke feiten werden gepleegd in heel het land.
De seriemoordenaar is terug. Dat weet ook de jonge en onervaren rechercheur Marjolein de Vriese. Het was de laatste zaak waar haar vader, ook rechercheur, aan werkte voor hij stierf. Marjolein is vastberaden om zijn werk af te maken.
Samen met de uitgebluste rechercheur Nathan Durnez gaat ze aan de slag bij de FGP BXL. Al snel worden ze in een spel van raadsels en codetaal het hele land rondgestuurd, terwijl er ondertussen slachtoffers blijven vallen. Wat wil de dader hen vertellen? Waarom stuurt hij hen langs een pad van overleden kinderen? En wat hebben de zaken uit het verleden hiermee te maken? De waarheid ligt begraven, diep in het hart van ons land.

Recensies (17)

Meer recensies

Is De engelenmoord het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De engelenmoord