De friendzone

Gelezen 65 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 15 Favoriet 0 Recensies 1
Feelgood   Topics 0

Kunnen mannen en vrouwen ooit alleen vrienden zijn? Reed Vroeger dacht ik van wel, maar nu ben ik daar niet meer zo zeker van. Emerson en ik ontmoetten elkaar in de brugklas en sindsdien zijn we beste vrienden. Tot nu toe heb ik haar succesvol in het vakje geplaatst met meisjes waar ik geen seks mee wil hebben. Gelukkig heeft Southern University een overvloed aan vrouwelijke fans van het Red Devils hockeyteam, dus er zijn altijd genoeg meiden om uit te kiezen. Ik zorg er alleen voor dat ze niet op Em lijken. Eind goed al goed, toch? Niet dus. Ik schaam me om het toe te geven, maar de laatste tijd krijg ik ’m niet meer omhoog. Tenzij ik aan Em denk. Het is een rare situatie waar Emerson niets van weet. En dat wil ik graag zo houden, want het is veel moeilijker om een vriendschap te behouden dan om een scharrel te krijgen. Zullen we het nog wat ingewikkelder maken? Want blijkbaar is Em nog een maagd. En ze wil dat ik, zeg maar, het zaakje afhandel… Misschien heeft Em niet in de gaten dat de kans dat je vrienden blijft nadat je met elkaar naar bed bent geweest, ongeveer even zeldzaam is als een regenboogkleurige eenhoorn die chocolade poept. Als het niet zo zeldzaam was, zou iedereen het doen, toch? Precies. Wat mij betreft is Emerson al zo lang maagd, dat ze het best nog even kan volhouden tot we volgend jaar onze eigen weg gaan. Helaas heeft mijn beste vriendin andere ideeën.

Feelgood
Marjolijn Huiberts