De Geestenjager: Het geheim

Tom Wachter is de zevende zoon van een zevende zoon. Hij gaat in de leer bij een geestenjager die mensen beschermt tegen duistere wezens. In zijn eerste maanden als leerling heeft Tom afgerekend met een heks en strijd geleverd met de verderver.
Wanneer een vreemdeling een brief brengt, schrikt de geestenjager zichtbaar. De brief komt van Morgan, een oud-leerling. De brief wordt verbrand, maar tussen de as vindt Tom één regel terug: ‘Geef me terug wat van mij is of het zal je berouwen dat je ooit geboren bent.’
Nu de winter invalt, gaan ze op weg naar het winterverblijf van de geestenjager in Engelzerk.
Daar wacht hun een gevaarlijk karwei, waarbij de geestenjager zwaar gewond raakt. Tom bereikt het droevige bericht dat zijn vader is overleden. Morgan blijkt een duistere kant te hebben: hij roept de geest van Toms vader op en martelt hem. En dat zal hij blijven doen, tenzij Tom zijn leerling wordt. Toms eerste opdracht is het toverboek van de geestenjager stelen. Tom staat voor een afgrijselijk dilemma: wat moet hij doen nu de geestenjager ziek is en hij er alleen voor staat?

Recensies (1)

Is De Geestenjager: Het geheim het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De Geestenjager: Het geheim