De geluksvolgels

De geluksvogels

Gelezen 2 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 1
Literatuur & Romans Lijsten 1   Topics 0

Julianne Pachico werd in 1985 in Cambridge geboren en woonde tot haar achttiende in Cali, Colombia. De geluksvogels speelt zich af rond de eeuwwisseling, tijdens de gewelddadigste jaren van de lange Colombiaanse burgeroorlog. Pachico schrijft met de realistische pen van een ooggetuige, maar de situaties doen hallucinerend aan.

Een tiener verschuilt zich in haar ouderlijk huis totdat er op de deur gebonkt wordt. Haar docent wordt gekidnapt door guerrillastrijders en geeft les over Shakespeare aan een klas met stokken, bladeren en stenen in de jungle. Een andere klasgenoot eindigt in New York, waar ze vecht om in het reine te komen met haar verleden en het heden; zonder haar kleine zakjes poeder heeft ze in beide werelden geen bestaansrecht. Of het ’m nou in de jungle zit, in de drugs, of in de surrealiteit van extreme welvaart waar mensen leeuwen als huisdieren houden: mensen van wie je houdt kunnen op elk moment verdwijnen – er kan op elk moment bij jou aangeklopt worden.

Atlas Contact
03 augustus 2017

Recensies

Guy Doms Hebban Recensent

Welkom in Pachico's hel

door: Guy Doms

Geboren in Cambridge, haar jeugdjaren brengt ze samen met haar ouders door in Colombia. Nadien verhuist ze naar Oregon, om later weer terug te keren naar Engeland. Na een aantal goed ontvangen korte verhalen maakt Julianne Pachico (1985) nu met De geluksvogels haar romandebuut. Het boek bevat een...