De genesis formule

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Thrillers & Spanning   Topics 0
In april 1945 verlaat een laatste konvooi de volledig verwoeste stad Berlijn, om Duitslands grootste militair geheim in veiligheid te brengen. Het is de Genesis formule, de formule die de massaproductie van olie uit steenkool mogelijk maakt en de oorlogsmachine van het Derde Rijk draaiende hield. Dertig jaar later wordt de hulp van Barney Caine, een geharde detective uit Los Angeles, ingeroepen om de wrede en bizarre moord op de vroegere commissaris van politie van Beverly Hills tot een oplossing te brengen. Tussen de documenten van de dode vindt Caine een papiertje waarop alleen het woord Genesis staat. Via deze ontdekking en een serie moorden raakt Caine verzeild in de wereld van grote olielanden. Tijdens zijn onderzoek komt hij bovendien in contact met een jong Duits meisje. Samen strijden zij tegen een overweldigende overmacht en zoeken twee continenten af om de ongrijpbare formule te vinden. Dan ontmoeten ze het brein achter de organisatie, de man die ons aller lot in handen heeft.