De Gids Wakkerschudder

De Gids Wakkerschudder

Fantasy & SF   Topics 0
De auteur neemt je op magistrale wijze mee met de tocht van de Gids Wakkerschudder, het jonge meisje Quisa. Nog voordat ze haar pas ontloken magie leert gebruiken, wordt ze ontvoerd en verkocht door de geheimzinnige man Hunahpu. Ze moet de bedslaaf worden van de kroonprins van haar buurland. Haar training is lang en het kost haar erg veel moeite om zich te schikken. Vooral omdat ze haar magie niet gebruikt, voor alle zekerheid, om zo min mogelijk risico te lopen. Dat is evenwel niet naar de zin van de steeds weer opduikende mysterieuze Hunahpu. Van hem moet ze risico’s nemen, haar krachten juist wel gebruiken en haar medeslaven wakkerschudden. De tocht van Quisa belooft zwaar te worden.
Commentaren:

Een sterke fantasyroman vol psychologische tendensen die de zwakte en de kracht van de geest bijzonder scherp blootlegt.

Iedere maatschappij kent zijn slechte en goede kanten en deze, met zijn slavernij, is daarop geen uitzondering. Het lukt de auteur bijzonder goed om de lezer de vele excessen te laten meevoelen.
Sciencefiction & Fantasy
Fantasy